vrijdag 15 april 2016

Kleurig uiltje en probeersels

Hoi,

Vorige week lagen de uiltjes van MD nog op m'n bureau toen ik een kaartje voor Sarah wilde maken. Zij maakt meestal vrolijke, kleurrijke kaartjes dus vond de uiltjes wel geschikt voor haar. 
Ik heb een ovaal uit m'n kaart en dp gestanst. Het dp aan de binnenkant van de kaart geplakt zodat het één geheel is als de kaart dicht is. Met twee ovalen stansen een rand gemaakt om de opening af te werken. De tak met de schommel erboven gehangen zodat het uiltje met de schommel in de opening hangt. De tekst stansjes zijn van Die'sire en de bloemetjes zijn gemaakt met de nieuwe stansjes van CraftEmotions.



Scrapping 4 fun - #63 Birds
Anreda - vlinders

Verder ben ik van de week nog wat dingetjes aan het uitproberen geweest. Ik had ook een kaart voor de liftchallenge gemaakt maar het stempelwerk was echt niet mooi. 



En dan mijn nieuwe Zig Brushes uitgeprobeerd, op de beurs zag het er zo eenvoudig uit maar thuis is een heel ander verhaal. De bloem is redelijk, de kleuren mengen lukte wel een beetje, deze is met vier kleuren gemaakt. Mijn probleem is het verdunnen met water, je blijft de gekleurde streep vrij goed zien, mijn papier gaat een beetje bobbelen en het lijkt of er kleine stukjes papier loslaten. Ik heb een aquarelblok van Boekenvoordeel gebruikt, 170 gr/m2. Helaas is het bij het vogeltje niet zo goed te zien als in het echt.
Heeft iemand een idee wat het probleem is?

Caroline, welkom als volger, ik hoop dat we veel inspiratie bij elkaar op kunnen doen.
En heel leuk, met het stempelkaartje van de beurs ben ik tweede geworden bij KIC, gebruik een nieuwe techniek.

Voor iedereen een heel fijn weekend!








post signature

42 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje!! Ben ook erg dol op die uiltjes en kleurtjes.
    Gefeliciteerd met je top drie plaatsje.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful card, love the owl and colours!
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges
    Hugs
    Rachelle DT
    http://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je uilen kaartje is super mooi!
    Ik hou van de kleurtjes en ook het uiltje op de schommel is zo lief!
    Bij mijn dochter en zoontje staat jou kaartje bij de top 3!! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaartjes Angelique!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je kaart leuk met het uiltje Angelique,wat het papier betreft er is zoveel om op mte kleuren , ik had het van V&D maar ja die bestaat niet meer, het heette Canson en was 300gr,dat ging niet bobbelen, ik zou het ook niet weten.
    Leuk je top 3 plekje, daar doen we het toch ook een beetje voor nietwaar.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vrolijk verjaardagskaartje, gezellige kleurtjes.
    aquarelleren moet je leren, dat gaat zelden in een keer goed. Voor 170 grs papier gebruik je teveel water, door er dan ook nog op te kleuren maak je het papier stuk. Wil je hier echt mee gaan werken koop dan zwaarder papier. Canson is in Terneuzen te koop bij de hobbywinkel aan de Axelsestraat. Goede kwaliteit voor een redelijke prijs. Als je dan de techniek onder de knie hebt kun je het op minder zwaar papier proberen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi dit kaartje Angelique...wat leuk gedaan met het uiltje....
    en ik zou geen tip weten voor het inkleuren met je nieuwe zigmarkers....Maar het zal zeker wel oefening baart kunst zijn ...dat is overal mee ...toch??
    succes ermee!!!

    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kaartjes Angelique....en met inkleuren heb ik geen ervaring.
    Groetjes en succes,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Angelique,
    Wat een mooi kaartje voor Sarah. Leuk die uiltjes.. En je loftkaart vind ik eigenlijk ok heel leuk! Misschien jammer dat de tekst niet helemaal op het gestempelde gedeelte zit, maar verder heel leuk! Over aquarelleren weet ik niets...
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super cute!!! Thank you for joining us at Cupcake Inspirations, good luck!!! Amy DT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat is ze lekker aan het schommelen, heel leuk! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je uiltjeskaartje voor Sarah echt schitterend tof gemaakt! Modelletje, kleurtjes, ... prachtig gewoon!
    Je liftkaartje lijkt me al een goeie poging
    De Zigs heb ik ook nog niet echt gebruikt, enkel om er een kleuroverzichtje mee te maken, te vaak supermoe en koortsig de laatste tijd. Met heel wat nodige kaartjes heb ik voor het moment de handen meer dan vol. Dit weekend niet zo veel op de agenda, dus ik hoop eens wat kleur-oefen-tijd in te kunnen lassen. Het papier van boekenvoordeel heb ik ook, vroeger ook nog geprobeerd om op te kleuren met waterverf en ook niet zo'n best resultaat. Ik heb bij Thea zo'n schetsblokje gekocht als waar zij op werkte, vond ik wel duur (10 euro voor A5) maar het leek me de moeite om te proberen.
    Zijn er geen filmpjes op Youtube om het wat af te kijken?
    Eens kijken wat er in mei/juni bij Elke op het programma staat? Misschien ook iets met deze stiften?
    groetjes en fijn weekend!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke kaart ,vrolijke kleurtjes heb je gebruikt.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helemaal leuk dat schommelend uiltje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je uiltjes kaart is superleuk georden. heel mooi zoń doorkijkkaartje, mooi papier kleuren en mallen. Je mandala ziet er wel goed uit zo te zien, ik vind hem erg mooi. Misschien moet je wat minder water gebruiken zodat het papier niet zo snel los laat. Met aqua markers is het altijd een beetje zichtbaar waar je de aanzet hebt gemaakt hoor. Heb ik ook met mijn aquamarkers!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk uilenkaartje hoor! Maar ook je liftkaartje vind ik goed gelukt. En gefeliciteerd met je prijs bij KIC, altijd leuks om iets nieuws te proberen toch?
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuke kaart hoor...mooi gemaakt zo met de doorkijk!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Superleuke kaart hoor...mooi gemaakt zo met de doorkijk!
    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart, heel leuk dat uiltje. Ja met die pennen, zou ik zeggen, oefenenn hhahaha LOL. dat komt wel, hoor. Vind je bloem anders wel aardig gelukt. Proficiat met je plekkie bij KIC.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat mooi met het doorkijk luikje ...fleurige kleuren leuk met de uil.
    Gefeliciteerd met je top drie plaatsje
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Very sweet. I do like the little owls. Thanks so much for playing along with Cupcake Inspirations this week, Deborah. DT.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuke uiltjes kaart! Erg leuk modelletje ook.
    Aquarellen probeer ik ook regelmatig, en ook ik rommelde met papiertjes, maar heb gemerkt dat het op dikker papier goed lukt. Ik gebruik papier van cansom.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk kaartje met de uiltjes. Ook je andere kaartje ziet er leuk uit. Succes met het aquarellen.
    groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een super leuke kaart Angelique! Geweldig het ovale frame en het uiltje komt er zo mooi uit :) Jouw liftkaart vind ik mooi geworden! Jammer dat je hem niet inzend ... Over het kleuren met de ZigZag markers kan je ik je geen tips geven. Ik kleur met Promarkers, Brushmarkers en Derwent Coloursoft potloden. Welk medium je ook gebruikt om in te kleuren het is oefenen, oefenen en oefenen :( Het kan ook zijn dat aquarel markers jou niet liggen en dat je een ander medium fijner vindt kleuren? Succes :) Gefeliciteerd met jouw tweede plek! Dik verdiend :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gaaf kaartje voor Sarah met die leuke uiltjes en de mooie kleurtjes. Leuk dat ovaal!
    misshcien is het aquarelpapier toch niet zo'n geweldige kwaliteit. Ik gebruik ook aquarelpapier en soms ook met flink water, nooit een probleem. Wel trekt het soms krom, maar dan gaat het even onder iets zwaars. Wat bereft de aanzet. Ik zet met die van mij strepen op een stuk mica en ga dan opnemen met een waterbrush. Weet niet of dat ook kan met de Zigmarkers? je kunt ook met die waterbrush direct van de tip van je marker inkt halen. Misschien eens proberen.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Angelique,
    je hebt echt een leuk en vrolijk kaartje gemaakt met het uiltje..je liftkaart, het idee is wel leuk..jammer dat je hem zelf niet zo geslaagd vindt..
    Over het inkleuren..daar weet ik echt niks van..maar je hebt veel goede tips zoals ik hier boven zie..
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. What a fabulous, sweet owl card you've created; love the design! So glad you shared your artistry in the Cupcakes Inspiration Pattern challenge!
    ~carol

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige uilenkaart. Het uiltje zit zo heerlijk op haar gemak te schommelen. Leuk om het zo in een opening in de kaart te plaatsen. Gefeliciteerd met je 2e plaats bij KIC.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Darling card! So glad you were inspired to join our Patterns challenge at Cupcake Inspirations!
    Debbie, DT Sweetie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuk hoor deze kaart met de uiltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super mooi en zo vrolijk dit kaartje!
    Ik heb deze stans niet maar denk dat ik toch bij gelegenheid ook eens wat diertjes stansen van Eline aan ga schaffen.
    Jullie maken er zulke mooie kaartjes mee!
    Super leuke kleurtjes!
    Met de markers vraag kan ik je helaas niet helpen, ik heb vrijwel geen markers en kleur weinig in.
    Fijn weekend!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Angelique, wat een vrolijke kaart met het schommelende uiltje, om blij van te worden.
    Ik gebruik zwaarder aquarelpapier en niet te lang met te veel water op één plaats blijven werken. Misschien op youtube kijken, daar vind je ook vaak veel tips en oefenen, blijven oefenen. Succes..
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Such a darling card!! Thanks so much for joining us this week at Cupcake Inspirations :) http://cupcakeinspirations.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Super mooie kaart heb je met het uiltje gemaakt.
    Ervaring met deze markers heb ik niet.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Angelique.
    Wat een ontzettend leuk kaartje met het lieve uiltje. Lekker vrolijk met al dat roze. Ik dat je volger bent geworden, dank je wel daarvoor en natuurlijk ga ik ook terug volgen.
    Groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Angelique.
    Wat een ontzettend leuk kaartje met het lieve uiltje. Lekker vrolijk met al dat roze. Ik dat je volger bent geworden, dank je wel daarvoor en natuurlijk ga ik ook terug volgen.
    Groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hey Angelique,

    Wat een leuke uilenkaart... Super met dat doorkijkje...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Fabulous papers, owl and card design.

    Hugs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  39. What a fantastic card you made :-)) I like your Bird.
    Thank you for sharing with us at Scrapping4Fun. Hope to see you again.
    Hugs, Andreja

    BeantwoordenVerwijderen
  40. So cute card! Thanks for joining us at Scrapping4Fun Challenges. Hope to see you again soon!! HUGS!
    Ann DT
    http://anncard.blogspot.tw

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten, is altijd zo fijn om te lezen. Nog een fijne dag.
groetjes Angelique